V jednom obchodě, v jednom městě… K pokladně zajíždí mladá maminka s nákupem a dvěma malými dětmi. Prodavačka mechanicky napípá celý nákup a při placení nákupu přihrne 5 balíčků s gumovými postavičkami. „Můžete mi prosím dát sudý počet těch balíčků, ať mají děti stejně?“ poprosí matka u vozíku. „Ne. Máte na účtence nárok na pět, víc Vám dát nemůžu.“ „Dobře, tak mi prosím dejte jen čtyři.“ „Máte na účtence pět, dostanete pět,“ odpoví na to už mírně podrážděná prodavačka u kasy. Matka ustupuje z boje, balí peníze, účtenku a přihrne do tašky čtyři z pěti připravených balíčků.
Poslední zůstává u kasy ležet. Než ale provede matka s plným vozíkem dětí a nákupu otočný manévr směrem k východu, vhodí jí prodavačka dobře mířenou trefou pátý balíček až do vozíku… Máš nárok na pět, tak bez něj neodejdeš, jako by dodala.
Když to přeženete, jsou bonusy a věrnostní odměny zbytečné. Zákazníkovi by ke spokojenosti stačila vstřícná a milá obsluha.