Blog

Mo yeke koli/wali?

Přesně takhle by mohly začínat dotazníky v jazyce sango, kterým se mluví ve Středoafrické republice. Právě tam se totiž v létě objevily naše dotazníky. Sango ještě musíme pilovat, naše dotazníky jsme připravili ve francouzštině. A jak se to stalo? Rozhodli jsme se podpořit českou společnost SIRIRI, která do Středoafrické republiky už třetí rok přináší myšlenky Jana Amose…

Opovaž se odejít bez odměny

V jednom obchodě, v jednom městě… K pokladně zajíždí mladá maminka s nákupem a dvěma malými dětmi. Prodavačka mechanicky napípá celý nákup a při placení nákupu přihrne 5 balíčků s gumovými postavičkami. „Můžete mi prosím dát sudý počet těch balíčků, ať mají děti stejně?“ poprosí matka u vozíku. „Ne. Máte na účtence nárok na pět,…

Nákup potravin online 2017

Nabídka online nákupu čerstvých potravin v Česku funguje asi pět let. Od té doby přibývá počet prodejců, přibývá počet regionů, kde je služba dostupná, a přibývá i počet lidí, kteří si takovou službu vyzkoušeli. Mezi hlavní hráče patří iTesco, Rohlik.cz a Kosik.cz. Ostatní prodejci stojí na okraji trhu. Doplnit domácí zásoby potravin přes internetovou objednávku už…

Existují hranice svobody projevu?

Během listopadu 2016 realizovala společnost InsightLab studii mezi osmdesáti odborníky z oboru sociologie, psychologie, psychiatrie, etiky a filosofie. Hlavní otázkou bylo, jak se má ve veřejné diskuzi zacházet s názory, které se podle názoru části společnosti pohybuji na hraně extremismu. Tedy o veřejné projevy, které se vymezují vůči určitým národnostem, rasám nebo náboženstvím, ale neporušují platné…

Veřejně prospěšné aktivity 2016

Alespoň občas podpoří dobročinný projekt 9 z 10 Čechů, 12 % pak posílá příspěvek pravidelně. Opět se ukázalo, že větší ochota k přispívání je mezi ženami. Výraznější rozdíly v přispívání mezi lidmi různého věku nejsou. Nejčastějším impulsem pro rozhodnutí přispět je mimořádně nešťastná událost nebo osobní doporučení kamaráda. Nejpopulárnější metodou pro příspěvek zůstává dárcovská esemeska…

Přírodní materiály jako inovace v maloobchodu

Retailové řetězce působící v ČR inovují své prodejny a snaží se tak vyjít vstříc představám svých zákazníků. Projděte si fotogalerii nových prodejen níže v článku. Navštívili jsme Tesco, Datart, Lidl a Albert. Článek budeme postupně doplňovat s tím, jak budou pokračovat rekonstrukce a úpravy v dalších jednotkách ostatních maloobchodních řetězců. Tesco má svou vlajkovou loď…

Nová crowdfundingová platforma pro neziskovky

V Česku startuje první crowdfundingový chartitativní portál. Crowdfunding, tedy financování, kdy lidé posílají peníze na konkrétní projekty, které chtějí podpořit, je v Česku běžný pro podporu komerčních podnikatelských záměrů. Nyní se prostřednictvím portálu Darujsprávně.cz mohou fanoušci neziskových projektů poprvé zapojit do jejich podpory přímo on-line a malými i většími částkami přispět k tomu, aby tyto…

InsightLab na výročním summitu Fóra dárců

Na výročním summitu 2015 spojeném s vyhlášením Cen Fóra dárců jsme prezentovali náš aktuální výzkum veřejného mínění, který se věnoval postojům české veřejnosti k dárcovství. Níže přinášíme prezentaci, kterou provázel Radek Jiřičný. Dále byla představena nová data a čísla z oblasti dárcovství – především aktuální přehled TOP českých nadací a fondů 2015 (nefiremních i firemních),…