Blog

Je libo křivou mrkev?

Je možné zajistit, aby počin ve vašem obchodě zaujal celostátní zpravodajství, a to z jiného důvodu, než je skandál nebo problém? Je možné se s minimálními náklady stát předmětem diskuzí marketingových odborníků i řadových zákazníků? Správnou odpověď asi tušíte – možné to je, ale vyžaduje to jistou dávku nápaditosti a kreativity. Takový kousek se v…

Sociální sítě vás nespasí

Příchod sociálních sítí do oblasti komunikace se zákazníkem leccos usnadnil. Komunikace může být rychlejší a bezprostřednější. Z každého nadšení je nutné ale vystřízlivět a tak je tomu i v tomto případě. Spoléhání na sociální sítě, které nám umožní poznat zákazníka, může být úplně slepá ulička. Díky ní dostanete pokřivený obraz, a pokud na jeho základě…

InsightLab na tiskovém setkání Fóra dárců

Na konci září vystoupil Radek Jiřičný, ředitel výzkumu společnosti InsightLab s.r.o. na akci Fóra dárců, která se věnovala tématu dobročinného prodeje. Zákazník si v takovém případě může vybrat zboží, jehož nákupem přispěje na nějaký charitativní projekt. „Provedený výzkum ukázal, že lidé jsou velmi otevření tomu, koupit si výrobek, jehož výtěžek podpoří charitativní akce,“ uvádí Radek…

Výhody zákaznických komunit na příkladu VW

Aktuální situace německé automobilky Volkswagen byla už mnohokrát probrána. Shrňme si tedy některá dosud známá fakta z pohledu marketingu a vztahu se zákazníky. Automobilka rostla, užuž šlapala na paty dosavadní světové jedničce Toyotě. No a právě v tuto dobu vyplouvá na veřejnost aféra spojená s faktem, že některé motory automobilky prodávané v USA produkují jiné…

Se zákazníky pro zákazníky

Existuje záruka, že se v hlavě kreativce z reklamní agentury zrodí lepší nápad než v jakékoli jiné hlavě? Odpověď je jasná a každý zástupce firmy, která do své komunikace zapojila formát spolutvorby, vám může odpověď podpořit i řadou zajímavých příkladů. Nejde tedy už „jen“ o komunikaci se zákazníky nebo o získávání informací o zkušenostech uživatelů….

Co nezaznělo na semináři Kvalitativní výzkum online?

Nedávno jsem navštívil seminář Kvalitativní výzkum online, který pořádali kolegové z oborového sdružení SIMAR. K prezentovaným myšlenkám bychom rádi doplnili některé podle nás důležité body, které na semináři nezazněly. Co bychom tedy dodali my? Výběr účastníků Na semináři zazněl z auditoria dotaz, jakým způsobem agentury řeší nežádoucí motivaci respondentů v případě, kdy respondenti znají cíle výzkumu…

Káva byla, je a zůstává velmi populárním nápojem

Devět z deseti dospělých lidí si někdy dává kávu. Nejoblíbenějším druhem kávy zůstává káva instantní a turecká. Tu si lidé nejčastěji vychutnávají doma, případně v práci. Představa kvalitní kavárny, jako místa, kam se vyráží za dobrou kávu, není u nás zažitá. Češi si zkrátka svou představu o kávě upravili podle sebe. Den bez kávy je…

Je zákaznická zkušenost přeceňovaná?

Každý, kdo se pohybuje už nějaký čas v marketingu nebo výzkumu, začne brát s rezervou velké haló, které každou chvíli vzniká kolem nějakého zcela zásadního a důležitého trendu v oboru, bez kterého nebylo možné dosud kompetentně fungovat. Z toho je patrné, že nejde o první dojem nebo nějaký klíčový okamžik kontaktu se zákazníkem. Naopak jde…

Podpora dobročinných aktivit v ČR a SR

V Česku mají obecně prospěšné společnosti hledání podporovatelů snazší než na Slovensku. Češi jsou v porovnání se Slováky připravenější podpořit dobročinné aktivity finančně nebo vlastní dobrovolnickou činností. Pravidelný příspěvek nějaké veřejné prospěšné aktivitě posílá 10 % Čechů a 7 % Slováků. Jako příležitostný přispěvatel se označuje 26 % Čechů a 19 % Slováků. Češi jsou…