Blog

Verejno prospešné aktivity 2015

Verejnoprospešné spoločnosti majú pri hľadaní podporovateľov neľahkú cestu. Pravidelný príspevok posiela iba 7 % Slovákov. Ďalší potom prispievajú iba raz za čas. Hlavnou príčinou na prispievanie je nešťastná udalosť alebo sa rozhodnú neplánovane a impulzívne. Osloví ich ponuka konkrétnej organizácie alebo prezentácia projektu v médiách. Pravidelných prispievateľov je málo, ľudia potrebujú určitý impulz. Ako prispievame…

InsightLab na konferenci Fóra dárců

Výsledky aktuálního výzkumu společnosti InsightLab na téma dárcovství a dobročinnost v České republice a na Slovensku budou představeny na konferenci, kterou pořádá Fórum dárců. Výzkum realizovala společnost InsightLab na vlastní náklady jako součást CSR aktivit. Data z výzkumu jsou zájemcům z řad široké veřejnosti dostupná ve formátu open data. Konference proběhne ve středu v horním…

Rekrutace do výzkumných komunit (7.díl)

Online výzkumné komunity mají oproti jiným metodám výzkumu trhu svá specifika. Jak vypadá proces rekrutace? V čem se liší od jiných kvalitativních a kvantitativních metod a v čem je přístup stejný? Vytipovaní zájemci dostanou rekrutační dotazník, který ověřuje splnění stanovených kritérií pro členy komunity. Obecný dotazník je při rekrutaci do komunity dobré doplnit o dotazy,…

Veřejně prospěšné aktivity 2015

Pravidelným finančním podporovatelem obecně prospěšných projektů je jen každý desátý. Ale více než 60 % lidí by bylo ochotných zapojit se jako dobrovolník a věnovat charitativním projektům svůj čas. Meziroční srovnání Počty pravidelných či občasných přispěvatelů se v meziročním srovnání příliš nezměnily. Pravidelně podporuje různé prospěšné projekty asi 10 % lidí, téměř polovina populace přispěje…

Zákazníci chtějí rozhodovat sami

V posledních letech si zákazníci žádají stále více prostoru při výběru a rozhodování. Chtějí být aktivní. Podle nedávného průzkumu Reuters/Ipsos o placených programech v USA by 77 % diváků uvítalo, aby si mohli skladbu TV programů v placeném balíčku volit sami. „Platím spoustu kanálů, které mě vůbec nezajímají,“ vysvětluje jeden z respondentů průzkumu. Co s…

Aby zájem o zákazníka nebyl jen prázdnou frází

Pokud mluvíme o prozákaznickém přístupu, co to vlastně znamená? Chceme vytvořit dojem, že nás zákazník zajímá? Nebo pro zákaznický přístup znamená, že se rozhodujeme podle zájmu zákazníka a jdeme mu vstříc? Je vůbec možné dostat se k svým zákazníkům tak blízko? Určitě ano.Nejlepší definicí prozákaznického přístupu je, že firma činí kroky k tomu, aby poznala…

Potřebujete komunitu, ne jen procházet internet

Internet je plný více či méně relevantních informací, recenzí a hodnocení. Pokud se chcete z pozice firmy dozvědět více o svých zákaznících a jejich spokojenosti, musíte se umět zorientovat. K opravdu efektivní komunikaci ale nestačí jen online připojení a internet. Abyste v určitou chvíli dostali reakce a odpovědi, které Vás zajímají, potřebujete dlouhodobě budovat vlastní…

Kdy je vhodný čas pro spuštění zákaznické komunity?

Komunitu zákazníků můžete mít po ruce dlouhodobě. Jde o nástroj, který může fungovat roky. Jsou však chvíle, kdy je hlas zákazníků zvláště důležitý. V takových případech může na scénu vstoupit i krátkodobá komunita, která bude fungovat jen několik dnů či týdnů. „Není to sice závada, ale v návodu jsem narazila na malou chybku. V části,…

Komu se dá ještě věřit?

Vybíráte hotel na dovolenou, restauraci pro pracovní schůzku nebo nové kolo? Podle jakých hodnocení se rozhodujete? Jsou důležitější texty v odborných časopisech a recenze nebo výpovědi dalších zákazníků? Má větší vypovídací hodnotu hodnocení jednoho specializovaného kritika nebo hlas tisíců uživatelů? V posledním desetiletí se rozvíjí řada platforem, které jsou založeny na hodnocení „z lidu“. Recenze…