Blog

Jak nenechat členy usnout? (6.díl)

Online výzkumné komunity jsou stále populárnější metodou, jak efektivně komunikovat se zákazníky. Komunita může mít krásný design, řadu integrovaným funkcionalit, stovky členů… ale nic z toho nezaručí, že přinese užitek a že neupadne brzy do spánkového režimu. Nejzásadnější záležitostí je, aby komunitu tvořili lidi, kteří jsou spontánní, motivovaní a aktivní. Bez nich není komunita opravdovou…

Management komunity (5.díl)

Hlavní osobou, která tvoří a určuje charakter komunity, je manažer komunity. Nejčastěji jde o zkušeného profesionála, který dokáže online diskuzi proměnit v inspirativní a přitažlivý prostor. Někdy je sám i moderátorem, jindy může moderátory koordinovat a sám vstupovat do diskuzí jen sporadicky. Správnému manažeru komunity nesmí chybět nejdůležitější schopnosti. Níže uvádíme ty nejpodstatnější. Vynikající komunikace…

Když vstoupí na scénu zákazník

Položme si jednoduchou otázku: „Kdo zná naše výrobky a služby nejlépe?“. A teď ponechme stranou, zda se jedná o kuchyňské potřeby, novou kolekci outdoorového oblečení, čokoládovou tyčinku, pobočku, eshop, nebo internetové bankovnictví. Odpověď zní: „Zákazník.“ Náš zákazník je tím, kdo náš výrobek bere denně do ruky, ujde v našich botách stovky kilometrů, svačí naši tyčinku, vyřizuje…

Profilace v komunitách (4.díl)

Až bude vaše komunita fungovat, stane se dříve nebo později, že budete muset reagovat na poptávku po zcela konkrétní skupině členů. Může jít například o lidi, kteří rádi houbaří, a jak už to tak bývá, bude to v termínu „včera bylo pozdě“. Proto je dobré znát členy komunity. Vědět, kdo jsou, jaké mají zkušenosti, ale…

InsightLab v Událostech ČT

Hlavní zpravodajská relace České televize, večerní Události zmiňují v reportáži data z průzkumu společnosti InsightLab na téma dárcovství a dobročinnosti. Tento výzkum a jeho výsledky jsou podrobně popsány v tomto článku. Michal Ševera ze společnosti InsightLab k tomu dodává: „Jsme rádi, že jsme se naší aktivitou trefili do potřeb dobročinných organizací. Výzkum budeme opakovat i…

Schématická mapa

Venku je dneska ledovka a námraza, ale s námi se do další stanice dostanete bezpečně a včas! Na třech trasách s možností přestupu.   Trasa A: on-line komunity Trasa B: výzkum trhu Trasa C: privátní on-line panely

Co prozradili páníčkové

Než výrobce nové značky psího krmiva zadal reklamní agentuře, aby přišla s návrhem, jak nový produkt uvést na trh, rozhodl se vyzkoušet výzkumnou online komunitu. Mezi účastníky výzkumné online komunity byli lidé ze čtyř států USA, pro které byl jejich pes nedílnou součástí života a věnovali mu velkou pozornost a péči. Během krátkého trvání komunity…

Dokáže Vaše firma opravdu naslouchat zákazníkům?

Slova mají obrovskou sílu. Mohou vyjadřovat emoce i konflikt, ale mohou také odstartovat válku nebo vynést rozsudek. Jen člověk může komunikovat slovy, a proto může využít komunikaci k lepšímu porozumění. I když vytvoření efektivní platformy pro komunikaci se zákazníky jakou je zákaznická výzkumná komunita vyžaduje určité náklady, firmy, které komunity využívají, potvrzují, že se jim…

Research and Results 2014

Jestliže bych měl jmenovat nějakou událost, která si v našem oboru vydobyla své stálé místo a na kterou se člověk už tak nějak ze zvyku těší, určitě by na prvním místě byl tradiční říjnový veletrh Research and Results 2014 v Mnichově. Pojďme krátce nahlédnout pod pokličku celosvětově největší akce zaměřené právě na výzkum trhu. více…