Na konci září vystoupil Radek Jiřičný, ředitel výzkumu společnosti InsightLab s.r.o. na akci Fóra dárců, která se věnovala tématu dobročinného prodeje. Zákazník si v takovém případě může vybrat zboží, jehož nákupem přispěje na nějaký charitativní projekt.
„Provedený výzkum ukázal, že lidé jsou velmi otevření tomu, koupit si výrobek, jehož výtěžek podpoří charitativní akce,“ uvádí Radek Jiřičný. „Pokud by si lidé měli vybrat mezi dvěma podobnými výrobky, přičemž u jednoho z nich by část ceny směřovala na podporu dobré věci, volilo by při koupi výrobek s podporou dobré věci přes 70 % lidí. Přes 40 % lidí je pak ochotno zaplatit za podobný výrobek více, pokud budou vědět, že půjde část ceny na podporu dobré věci. Ochota podpořit při koupi nějakou charitativní akci je přitom výraznější především u žen a mladších lidí.“
Výzkum prezentovaný na tiskovém setkání o dobročinném prodeji byl dalším aktivitou v rámci dlouhodobé spolupráce společnosti InsightLab s Fórem dárců. Děkujeme kavárně, pekařství a knihovně Mezi Řádky.
V příloze je související tisková zpráva.16