Požár v pařížské katedrále Notre-Dame se šířil stejně rychle jako zprávy o něm. Podle našeho bleskového výzkumu se v Česku k lidem dostalo zpravodajství o události v Paříži nejčastěji přes internet a to zejména přes sociální sítě nebo zpravodajské weby, U starších lidí byla hlavním zdrojem televize.
A jak lidé reagují na vlnu solidarity a diskuze o opravě evropské památky? Krátce po požáru byla odezva velmi pozitivní. Do finanční sbírky by se zapojila podle výzkumu téměř polovina Čechů. Pokud by se podobná událost stala v Praze a oheň by zasáhl pražskou katedrálu, finanční příspěvek by v takovém případě poslaly tři čtvrtiny lidí.
Výzkum realizovala společnost InsightLab, specialista na zákaznické komunity a inovativní výzkum. Metodou internetového výzkumu CAWI zkoumala, jak lidé reagují na aktuální události v Paříži. Výzkum probíhal do 72 hodin od požáru v dubnu 2019. Do výzkumu bylo kvótním výběrem zahrnuto 500 respondentů.