Jestliže bych měl jmenovat nějakou událost, která si v našem oboru vydobyla své stálé místo a na kterou se člověk už tak nějak ze zvyku těší, určitě by na prvním místě byl tradiční říjnový veletrh Research and Results 2014 v Mnichově. Pojďme krátce nahlédnout pod pokličku celosvětově největší akce zaměřené právě na výzkum trhu.
více než 3.000 návštěvníků Research and Results 2014 v číslech:
- trvání 2 dny
- 157 vystavovatelů z 25 zemí světa
- 91 tematických workshopů
- 4.500 m² výstavní plochy
- 10 let tradice
Co nás tedy letos zaujalo nejvíce?
Google surveys
V minulosti již několikrát avizovaný nástroj společnosti Google vzbudil velkou pozornost i v letošním roce. Google představil lokalizaci do němčiny (Google Umfragen) a uvedení tohoto nástroje do všech evropských německy mluvících zemí, a to ještě do konce roku 2014. Brzy bude následovat též Android aplikace, která dovolí účastníkům výzkumů sbírat kredity do Google Play, za něž si mohou pořídit aplikace. Brzy se začneme potkávat s Google surveys na stránkách společností zapojených do Ad-words, YouTube a tak dále. Na seminář s odhadovanou kapacitou 100 míst se vinula fronta minimálně 5x delší, než dokázal sál pojmout. My jsme měli štěstí. 🙂
Big-data
Dalším často citovaným tématem a zřejmě i fenoménem budoucnosti jsou Big Data. Výzkumnický pohled zastoupil dvoudílný seminář ESOMARu s názvem: „Big Data – Are we heading for a clash with the legislator?“, který se věnoval této tématice z legislativního pohledu a pohledu ochrany dat.
Podpora výzkumu a osvěta
Myslím, že můžeme Němcům lehce závidět iniciativu „Sag Ja zu Deutschlands Markt und Socialforschung“ (web: www.deutsche-marktforscher.de). Ta má za cíl šířit osvětu o sociálním výzkumu a výzkumu trhu směrem k široké, laické veřejnosti. Vysvětluje, proč se výzkumy provádějí, jak renomované agentury poznat, jak je nakládáno se získanými daty a tak dále. Takováto edukace je jistě záslužná a potřebná.
Technologie
Nedílnou součástí veletrhu jsou prezentace společností nabízejících nové přístupy, software a technologické inovace. V tomto segmentu nás zaujal software pro automatickou analýzu nestrukturovaného textu od společnosti Rogator, dále aplikace umožňující pomocí rozpoznávání emocí za pomoci kamer v reálném čase. Další zajímavostí byl inovovaný hardware od Tobii a SMI pro Eye tracking. Seznámili jsme se s vícero aplikacemi pro realizaci online kvali a kvantitativních studií a nástroji pro vizualizaci a zpracováni dat.
Náš obor se dále mění, je nucen hledat inovativní cesty. Myslíme si, že je to dobře, a na budoucnost se těšíme!
Takže, potkáme se 28. – 29. 10. 2015 na desátém ročníku v Mnichově?
Fotogalerie
[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“5″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“25″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“1″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“1″ show_slideshow_link=“1″ slideshow_link_text=“[Spustit prezentaci]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]
Všechny fotografie k dispozici pod licencí Creative Commons Uveďte autora-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika License.
Very long queue for Raum 1 as Google is about to start presenting. http://t.co/NdNOIBE9dV #rr14 @ResearchResults #newmr
— InsightLab (@InsightLabcz) 22. Říjen 2014
Autor: Michal Ševera, Managing Partner, InsightLab, s.r.o.